[EM5] Minimod 4.4 (DE/ENG)

• yes, normally it shouldnt be visible as these are the developper tools.

However in case you need em - go to the directory of the mod which is typical:

%APPDATA%/Promotion Software GmbH\EMERGENCY 5\mods

and locate this file:
      killerconstis_mini_mod\x64\GamePlugin Settings.txt

then just change
      DebuggerTools: 0
      -Enables the mighty Debugger Tools
      to
      DebuggerTools: 1
      -Enables the mighty Debugger Tools
    • I'm having a few bugs.

This bug does not happen every time, but it happens frequently.

First, the policeman is on the crown vic patrol car
      but no one is on the "Unmarked patrol car."
      I also wonder if the crownvic patrol car is not on the police list.

Second question, "Heavy rescue vehicle" does not come out from the fire department.

Third question,"daf cf ... the vehicle" does not run on the road.

The last question, the inside of the police station is very different from the video.

Thank you for reading this long article.
      Please let me know how to solve these problems.

Have a good day :)

Best Regards,
    • First, the policeman is on the crown vic patrol car
      but no one is on the "Unmarked patrol car.
      shouldnt happen. It could be that if you call all vehicles and the unmarked patrol car as last vehicle, that the missing guys are sitting in the crownvic (which has no own personal because he is not inside the Unitpool)

I also wonder if the crownvic patrol car is not on the police list.
      It is a wondeful and fully functional vehicle - but not a german one. Thats why it can not be ordered (design decision). However in case you need one, you can modify a file called "startup.json" from the minimod which is responsible for the Unitpools. The OrderInfo- Name is "CROWN"

Also Notice that in "New Creek" we have some more american vehicles. Unluckily it is not playable right now. Because we still need to replace the "Advanced Medical System" by @TH3LASTLINE
      Second question, "Heavy rescue vehicle" does not come out from the fire department.
      I felt the fire department had many vehicles thats why it belongs to "TECH" right now. In case you want to change it, you have to find the orderinfo (for FWK40) and change the Department

Also you'd need to change the Spawnpoints (content\prefab\spawnpoint)
      -add the spawnpoint from the tech vehicles to your project
      -insert the FWK40
      -remove the FWK40 from "spawn_entry_ground_firefighters.json"

Third question,"daf cf ... the vehicle" does not run on the road.
      I didnt know about that. This is unluckily coded in. So if you want to use this vehicle, you would need to delete the "OpenHouse"-Component from the DAF at the police station.

The last question, the inside of the police station is very different from the video.
      when em2017 came out they changed the map to make new events possible. For that reason I deletet the existing map with the station from the video and rebuild it. However you are right I did not care too much about the interior amd I hoped a famous modder from the bieberfelde mode would help me out and create some cool interiors... well that did not happen until now.

I hoped that helped

Regards,
      Stefan
    • Huhu hab auch mal wieder ein Bug gefunden, weiß nicht ob es was mit deinem Mod zu tun hat.
      Map München, wie auf screenschots zu sehen hängt der Rettungsheli da unten. der kann auch nur auf der Höhe rechts und links hin und her fliegen kommt aber aus dem Skigebiet da nicht raus und kann nirgends landen. Auch zum HQ oder Unit unfreeze bringen nichts. Hatte den nur geordert auf die Straße rechts im 2ten Screenshot, aber iwie hängt er da jetzt haha.
      Log hängt auch dabei.

Edit.
      Bug2 trotz ScaniaMod und Compatibilitäts Mod war bei der Runde das HLF Scania nicht vorhanden.
      Dateien
    • #1 eigentlich nicht, aber du kannst die Debugger Tools nutzen die in meinem Mod aktiviert werden

Bug2 trotz ScaniaMod und Compatibilitäts Mod war bei der Runde das HLF Scania nicht vorhanden.
      #2: nur im Endlos Modus. In der Compatibilitäts-Mod hast du einen x64 Ordner da findest du das Script. Streichst du z.B. das IsFreeplay(), ist die Limitierung aufgehoben und du hast ihn in jedem Spielmodus

scripts.jpg
      Abger gut das du es erwähnst, da kann ich an der Stelle nochmal nachbessern
    • Thanks for your help, most of problems were resolved :)

However, I still have 2 questions.

First, "I also wonder if the crown vice patrol car is not on the police list" is not resolved.

There is no CROWN on the search result,so what should I do?

Second "daf cf ... the vehicle" does not run on the road.

Do I need to input "the police station" or "daf cf" in the search box?

Thank you for your help every time :)
      Dateien
    • Well let's start from the beginning:

I

Each unit which can be ordered or has at least an avatar or selection icon must have a so called "Orderinfo". The Orderinfos are stored in em5/gamedata/em5_orderinfos for the maingame and in the minimod they are inside mod/content/em5_orderinfos
      Screenshot 2017-12-06 10.47.30.pngScreenshot 2017-12-06 10.47.42.png
      Pic 1: shows the path from the (new) Orderinfos of the police. Notice that we have 3 kinds of units which are inside
      -Buildings (like the HQ and the police station)
      -Special Units like the Daf or the Crownvic (which are just some gimmicks)
      -and all the vehicles that can be ordered

Pic2: shows the orderinfo from the crownvic. Notice that the orderinfo name is "CROWN"

II

-the startup-file is exactly what you need to edit!
      Screenshot 2017-12-06 10.55.47.png

Pic3: Showing
      a) the unitpool which we want to add the crownvic to. I've choosen Berlin Freeplay "map03_berlin_freeplay_unitpool"

b) the arrow shows the new entry. It is like "OrderInfoName": Number, ... in our case "CROWN": "1",

Problem number 2:
      -to make the DAF orderable do it like it should be done with the Crownvic (set the Number at tleast to "two"
      -to edit the existing one -
      go to the worldbuilder -> open the asset browser (F11) and unlock the project (right-click on the mod) "killerconstis_minimod"
      ->then open the berlin map (notice that there are two) and remove the "OpenHouseComponent" from the Daf vehicle -> finally save the map
    • Guten Abend, ich bin der neue hier.

Ich spiele die MOD seit ein paar Tagen immer mit zwei Anderen im Multiplayer, ich schreibe mal paar Sachen die mir aufgefallen sind.

- Wenn wir neue Fahrzeuge kaufen kann nur der HOST darauf zugreifen es bleibt immer bei z.B. 2/2 bei den anderen beiden, oder -1/2
      - Bergungshubschrauber, konnte ich die Person aufnehmen aber nicht mehr absetzen, wurde bei allen Spielern unterschiedlich angezeigt
      - Brand-anzeige von Feuer, Fahrzeuge haben angefangen zu löschen, die Anzeige blieb in der Mitte stehen, es wurde weiter gelöscht und dann irgendwann sprang es auf 0
      EDIT: alles im kooperativen Spiel
      - Singleplayer, Roter Kran setzt ab und zu Fahrzeuge in die Luft

nimda

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von nimda ()

• Hey nimda,

Erstmal danke für das Feedback. Habt ihr die aktuelle Version? (ich gehe mal davon aus)

1.Das mit dem Unitpool hatt ich getestet und es sollte in der aktuellen Version nicht mehr vorkommen? Irgendwo im log sollte das auftauchen (-> Mounting mod "killerconstis_mini_mod" in version 4.5 by Consti)
      2. Beim Bergungsheli weiß ich nicht in wie weit er synchornonisiert ist, aber anscheinend gar nicht. Ich werde mir das nochmal genauer anschauen
      3. Da kann ich nicht viel machen, das muss Emergency selber synchronisieren
      4. Ist bekannt, bn leider auf noch keine Lösung dazu gekommen

Jo was gibts neues? Beim Unitordering hat sich etwas getan:

screenshot_2017-12-06-20-12-38.jpg
      Bild 1: zeigt nun zusätzlich "Available Personal", also Personal aus dem man die Besatzung zusammen stellen kann. Außerdem kostet es nun Einheiten zu bestellen (ausgenommen sind Einheiten die noch auf der Map sind z.B. vom Parkplatz).

screenshot_2017-12-06-20-13-03.jpg
      Bild 2: zeigt eine Abfrage die nun gezeigt wird und die Preise für Kauf und Verkauf nochmal anzeigt.

screenshot_2017-12-06-20-13-12.jpg
      Bild 3: zeigt nochmal das Menü, hier mit mehr auswahl. Obwohl standartmäßig nur der Paramedic mitfährt, kann man auch nen Notarzt dazu tun (oder nen Polizisten :) )

screenshot_2017-12-06-20-13-26.jpg
      Bild 4: wahrscheinlich ist der große grüne Kreis schon aufgefallen. Im Singelpayer kann man auf die Schaltfläche drücken und kann dann zwischen Gruppenalamierung und der Standartalamierung umschalten. Im MP soll es ein indikator dafür werden, wer an der Reihe ist.
      Screenshot 2017-12-06 21.30.26.png
      Bild 5: Und weil nun alles so viel kostet, gibt die Stadt auch jeden Tag nen kleinen Obulus. Der ist über ein Script einstellbar, welches durch die "Scenario Scripts"-Mod gesteuert wird.
    • Neu

Jo werde ich de tage mal mit checken. Im Moment gibts aber viel zu tun und das nicht nur im Minimod^^

screenshot_2017-12-14-21-39-16.jpg
      Authoren: RD_Saarland, Florian Heinsberg, ModCha

und wer Lust und Laune auf Niederländische Fahrzeuge hat, kann das ja mal mit dem Minimod zusammen probieren ;)
      Compatibility Mod between "The Netherland Mod" and "KillerConsti's Minimod"